Selecteer een pagina

Job

Gastbeoordeling

Gastbeoordeling

door | apr 24, 2022 | Job | 0 Reacties

Om den brode verhuur ik kamers, studios en appartementen op verschillende lokaties. Meer daarover in volgende posts.

Enkele van de plezante dingen zijn de leuke mensen die je ontmoet en natuurlijk ook de goede reviews die je krijgt. Met een gemiddelde van meer dan 8 op 10 lukt dat aardig. Maar zo nu en dan scoor je lager en dat is telkens toch weer een opdoffer. Zeker als de redenen ‘oneerlijk’ zijn.

Ik geef enkele voorbeelden;

  • Iemand huurt de goedkoopste kamer met een ‘private’ badkamer op de gang. Hij geeft dan een slechte score omdat de badkamer extern was?
  • Tijdens het boeken toont Booking.com altijd eerst een overzicht van alle kamers en studio’s en de klant beslist uiteindelijk een kamer te nemen i.p.v. een ruimere studio. In de commentaren verschijnt dan dat het niet beantwoordt aan de verwachtingen omdat hij geen studio had.
  • Tijdens het boekingsproces wordt duidelijk aangegeven in welke straat het pand zich bevindt waar je zal verblijven. En dan verschijnt in de commentaren dat de ligging niet zo gunstig is.

Toegang het het pand gebeurt via code paneeltjes. De gast ontvangt van ons zijn toegangscode en kan om het even wanneer inchecken. Dikwijls hebben we dus geen contact met onze gasten. Zij kunnen komen en gaan wanneer het hun past.

En sommige klanten maken daar dus misbruik van. Er wordt geboekt voor één persoon om vast te stellen dat er 2 bedden gebruikt zijn. Meestal komen die klanten ook maar één keer. Ondertussen is het wel zo dat ik een notitie maak bij die klant dat automatisch verschijnt als deze klant toch opnieuw zou boeken.

Waar ik naartoe wil is het volgende:

Ik zie een gastenbeoording van iemand die voor de tweede keer een kamer heeft gereserveerd. Hij is dus teruggekomen na de eerste keer en had dezelfde kamer. Onze enige vorm van contact was per email voor zijn incheck gegevens. De gastenbeoordeling kwam ook vele weken later dan zijn bezoek.

Zoals u op de foto kan zien was zijn quotering niet mals, maar dan blijkt dat deze gast een interne nota had. En de nota was: “geboekt voor één gast, duidelijk 2 bedden gebruikt, condoom gevonden onder het bed”. En zo iemand geeft dan zo’n score !! ??

Ik kon het niet nalaten toch even te googelen wie hij is, wat hij doet en waar hij woont… Allemaal snel gevonden. Maar wat win ik ermee om de confrontatie aan te gaan?